تبلیغات شما اینجا قیمت سرور پرینتر اچ پی راهنمای خرید ویدئو پروژکتور اچ پی سرور سرور اچ پی سوئیچ شبکه سیسکو سوئیچ سیسکو یو پی اس فاراتل دوربین مداربسته سامسونگ دوربین مداربسته هایک ویژن دوربین مداربسته داهوا قیمت موبایل قیمت انواع گوشی قیمت گوشی پایین ترین قیمت گوشی بهترین گوشی برای موزیک بهترین گوشی برای سلفی بهترین گوشی برای بازی راهنمای خرید تلویزیون راهنمای خرید موبایل راهنمای خرید گوشی قیمت انواع تبلت قیمت تبلت لپ تاپ قیمت قیمت لپ تاپ قیمت لپ تاپ ایسوس سری x قیمت لپ تاپ ایسوس سری N قیمت لپ تاپ ایسوس سری v قیمت لپ تاپ ایسوس سری U قیمت لپ تاپ ایسوس سری K555 افزایش ورودی گوگل تور آنتالیا دوربین مدار بسته قفل اثر انگشتی کارتی رمزی دیجیتال مارکتینگ بلیط هواپیما
بستن تبلیغات [X]
شرکت یو پی اس

ارزیابی بازده­ای سیستم یو پی اس

بسیاری از سیستم­های منبع تغذیه بی ­وقفه (یو پی اس) یک مُد اجراییِ ذخیره انرژی دارند. داده­ ها نشان می­دهند که به دلیل وجود خطرات بالقوه در این سیستم­ها، مراکز داده­ی اندکی از آنها استفاده می­کنند.

اهداف آموزشی

  • آشنایی با گزینه­ های ذخیره انرژیِ سیستم­های منبع تغذیه بی­ وقفه (یو پی اس)
  • دانستن چگونگی ذخیره انرژی با راه­اندازی سیستم یو پی اس در مُد eco
  • درک اثرات اجرای سیستم یو پی اس در مد eco

“مد eco” اصطلاحی است که همراه با اجزاء گوناگون بسیاری از تجهیزات، برای تعریف یک حالت عملیاتی که در آن انرژی کمتری مصرف می­شود، و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است، به کار برده می­شود. هنگامی که این اصطلاح در مورد یک تلفن هوشمند یا ماشین به کار می­رود، عموما بدین معنی است که در بین تمام عملکردهای یک سیستم تعدای عملیات وجود دارند که تعدیل شده­اند، و سیستم به منظور مصرف انرژی کمتر عملکردهای خاصی را با سرعتهای پایین­تر اجرا می­کند. حال آنکه این روند بر کل عملکرد تجهیزات تاثیر می­گذارد یا نه، بستگی به وظیفه­ای دارد که آن تجهیزات انجام می­دهند. کارایی اصلی منبع تغذیه بی­وقفه (UPS) محافظت از بار بحرانی طی قطعیِ برق است، که این امر با فرآهم آوردن توان پشتیبان از طریق وسیله­ای که انرژی را در خود ذخیره می­کند، و با ایجاد ولتاژ و فرکانس پایدار ، صورت می­گیرد. همانند دیگر تجهیزات، هدف از راه اندازی سیستم UPS در مد eco، افزایش بازدهی از طریق کاهش میزان انرژی مصرفیِ یو پی اس، است. Green Grid مد eco را بدین شکل تعریف می­کند:” یکی از چندین مد عملیاتی یو پی اس که می­تواند بازده­ای را افزایش دهد (ذخیره انرژی)، اما بسته به فناوری یو پی اس، می­تواند در عمل همراه با بِده­بِستانهای احتمالی­ باشد”. آیا راه­اندازی یو پی اس در مد eco بر عملکرد یو پی اس تاثیر می­گذارد، یعنی سیستم کلی را غیرقابل اطمینان می­سازد و بار بحرانی را به طور جدی به خطر می­اندازد؟ آیا راهی وجود دارد تا بدون لطمه زدن به عملیات و بی­اعتبار کردن آن، بشود بازده­ای را افزایش داد؟ اینها سوالاتی است که باید هنگام طراحی و اجرای تاسیسات حساس با مد eco، به آنها توجه شود. هدف این مقاله ، نگاهی دقیق­تر به مدهای عملیاتی گوناگون یو پی اس و چگونگی تاثیرا آنها بر مراکز داده و دیگر تاسیسات حساس-وظیفه (mission-critical facilities) است.

بازده­ای الکتریکی

گرچه در مراکز داده برای اندازه­گیری بازده­ای معیارهای گوناگونی به کار می­رود، اما یکی از پر کاربردترینِ آنها سودمندی توان مصرفی (PUE) است که توسط Green Grid به وجود آمده است. این روش توان کلیِ تجهیزات مرکز داده را با توان به کار رفته برای راه­اندازی دستگاههای IT مقایسه می­کند. مقدار PUE برای یک مرکز داده­ی بهینه ۱٫۰ است، یعنی تمام انرژی وارد شده به مرکز داده به طور مستقیم صرف راه اندازی دستگاههای IT می­شود.

هر مقداری بالاتر از ۱٫۰ ، بدین معنی است که بخشی از توان کلی تاسیسات معطوف به سیستمهای پشتیبانی از قبیل خنک کننده، روشنایی، و شبکه نیرو شده است. هرچه مقدار PUE بزرگتر باشد، سهم بیشتری از انرژی صرف سیستمهای پشتیبانی می­شود تا خود دستگاههای IT، و این منجر به کم شدن بازده­ای مرکز داده می­شود.

اغلب مهندسان، مالکان، و متصدیان به منظور پایین آوردن PUE و افزایش بازده­ای، هنگام طراحی یک مرکز داده بر سیستمهای مکانیکی و توانایی استفاده از خنک کننده رایگان (free cooling) ، تمرکز می­کنند. با این وجود، سیستم الکتریکی نیز به دلیل ناکارآمدی­هایی در تجهیزات الکتریکی و سیستم توزیع، انرژی را به صورت تلفات هدر می­دهد. به طور معمول، تلفات سیستم الکتریکی ۱۰% تا ۱۲% از کل انرژی مصرفی توسط مرکز داده را تشکیل می­دهد.

به عنوان مثال مرکز داده­ای با ۲MW بار IT و میانگین سالانه PUE برابر با ۱٫۴۵ (بار کلی ۲٫۹MW)، ۳۴۸KW تلفات به صورت الکتریکی دارد و هر سال تقریبا ۳۰۰۰۰۰ دلار صرف انرژی الکتریکی هدر رفته خواهد کرد. این هزینه اتلافی برای انرژی الکتریکی همراه با بودجه­های عملیاتی محدودتر و تعهد به پایداری و حفظ محیط زیست، مهندسان و مالکان را مجبور کرد تا برای یافتن راههای حذف تلفات الکتریکی نگاهی دقیق­تر به سیستم­های الکتریکی داشته باشند.

توزیع الکتریکی موروثی

در یک سیستم توزیع الکتریکی موروثی مرکز داده­ای معمولی، چهار مولفه وجود دارند که اکثریت تلفات را شکل می­دهند:

  • ترانسفورماتورهای پست برق (ایستگاههای فرعی): تلفات هسته و بی-بار (no-load) ترانسفورماتور
  • یو پی اس : تلفات یکسو­ساز و متناوبساز
  • واحدهای توزیع نیرو (PDUها): تلفات بی­-بار و هسته ترانسفورماتور
  • منبع تغذیه IT: تلفات یکسوساز و ترانسفورماتور

یک روش کاهش تلفات که تاثیری بر عملکرد مرکز داده ندارد، به کار بردن یا جایگزین کردن تجهیزاتی مانند ترانسفورماتورهای پست برق و PDU با تجهیزاتی کاراتر است. NEMA TP-1: راهنمای تعیین بازده­ای انرژی برای ترانسفورماتورهای توزیع، در سال ۲۰۰۵ اتخاذ شد، این روش بازده­ای­های کمینه ترانسفورماتور را به طور تقریبی از ۹۷% به ۹۹% افزایش می­دهد، این امر بستگی به نوع و اندازه ترانسفورماتور دارد. در سال ۲۰۱۶ نیاز به بازده­ای کمینه ترانسفورماتور از مقدار تقریبی ۸% به ۱۲% افزایش خواهد یافت تا انرژی بیشتری صرفه­جویی شود. ترانسفورماتورهای فوقِ کارار نیز وجود دارند که نرخهای بازدهیِ آنها بیش از ۹۹٫۵% است.  روش دیگری نیز برای افزایش بازدهی وجود دارد، و آن هم حذف تجهیزاتی است که بیشترین تلفات را دارند. این روش استراتژی­های متفاوتی را در قبال نیروی برق می­طلبد، از قبیل به کار بردن سیستم توزیع ac و dc با ولتاژی بالاتر به منظور حذف تجهیزاتی مانند ترانسفورماتورهای PDU، مبدلهای یو پی اس، و یکسوسازهای منبع تغذیه. هر یک از این استراتژیهای مربوط به نیروی برق، مزایا و معایبی دارند که بر عملکرد مرکز داده تاثیر می­گذارند، بنابراین هنگام طراحی یک مرکز داده باید ارزیابی شوند. روش سومی که اخیرا تولیدکنندگان تبلیغ می­کنند، و برخی از تاسیسات نیز شروع به استفاده از آن کرده­اند، شامل راه­اندازی سیستم UPS در شکلی از مد اقتصادی یا eco است. این مد عملیاتی با حذف تلفات یکسوساز و مبدل در UPS، بازده­ای را افزایش می­دهد.

سیستم یو پی اس

کمیسیون بین­المللی الکتروتکنیک (IEC)، سیستم یو پی اس را به دسته­های اجرایی زیر تقسیم می­کند:

  • ولتاژ/فرکانس وابسته (VFD): یک UPS باید بار را در مقابل قطعیِ برق محافظت کند. ولتاژ و فرکانس خروجی وابسته به منبع ac ورودی است. هدف این است که دستورالعملهای اصلاحی دیگری وضع نشود.
  • ولتاژ مستقل: یک یو پی اس باید بار را از قطعی­های برق محافظت کند و یک ولتاژ پایدار بدست دهد. فرکانس خروجی به منبع ac ورودی وابسته است. ولتاژ خروجی درون بازه­ی ولتاژیِ از پیش تعیین شده­ای باقی می­ماند (اعمال شده توسط دستورالعملهای اصلاحی اضافی برای ولتاژ).
  • ولتاژ/فرکانس مستقل (VFI): یک UPS باید بار را از قطعیهای برق محافظت کند و ولتاژ و فرکانسی پایدار ایجاد کند. ولتاژ و فرکانس خروجی مستقل از منبع ac ورودی است.

عموما از توپولوژی VFD با عنوان یو پی اس “آفلاین” یاد می­شود، جایی که مدارهای یکسوساز/مبدل آفلاین هستند و جزئی از مسیر نرمال نیروی برق به حساب نمی­آیند. چون تلفات مربوط به یکسوساز/مبدل طی عملیات معمولی حذف می­شوند، در نتیجه این مد مشابه تاثیر اجرای تبدیل دوگانه در مد eco است. در مد نرمال، بارِ روی یک سیستم از نوع VFD در معرض نیروی برق عمومی خام (خالص) (raw utility power) قرار دارد. به طور سنتی سیستمهای یو پی اس کوچکتر و تک-فازی وجود دارند. عموما توپولوژی VFI به عنوان UPS تبدیل دوگانه یا “آنلاین” شناخته می­شود، که در آن مدارات یکسوساز/مبدل در عملکرد نرمال، آنلاین و درگیر هستند (شکل ۱ را ببینید). نیروی برق در یکسوساز از ac به dc تبدیل می­شود و سپس در مبدل از dc به ac. بعلاوه، نیروی برق dc برای شارژ کردن وسایل ذخیره انرژی تحت عملکرد نرمال به کار می­رود، و سپس طی قطعی برق نیرو از وسایل ذخیره انرژی گرفته می­شود. فناوریهای گوناگونی را می­توان برای وسایل ذخیره انرژی به کار برد، شامل باتری های و فلای­ویل­ها (flywheel) . سیستم یو پی اس  تبدیل دوگانه به یک مسیر فرعی استاتیک نیز مجهز شده­اند تا در صورت بروز خرابی مدار یکسوساز/مبدل را از چرخه خارج کنند.

هدف این مقاله تمرکز بر روی توپولوژی یو پی اس استاتیک (VFI) تبدیل-دوگانه خواهد بود.

مد eco سنتی

در مد eco سنتی یا کلاسیک، بار عموما از طریق مسیر فرعی (bypass) تغذیه می­شود، و بار بحرانی بدون قید وشرط به نیروی برق عمومی خالص متصل می­شود، مشابه توپولوژی VFD (شکل ۲ را ببینید).

یو پی اس

شکل ۱

یو پی اس

شکل ۲

مبدل در حالت standby قرار دارد و تنها موقعی که تاسیسات عمومی (برق شهری) درست کار نکنند، درگیر می­شود. به همین دلیل تلفات در یکسوساز و مبدل حذف می­شوند، و سیستم UPS موثرتر می­شود. سیستم UPS تبدیل-دوگانه استاتیک میانگین، بین بازده­ای ۹۰% در بار ۳۰% تا مقدار تقریبی بازده­ای ۹۴% در بار ۱۰۰% عمل می­کند. درصد بازده­ای، بسته به فناوری به کار رفته و اینکه آیا UPS حاوی یک ترانسفورماتور ورودی مجزا است یا نه، می­تواند اندکی بالا یا پایین رود. با حذف تلفات یکسوساز و مبدل ، بازده­ای سیستم UPS در مد eco می­تواند تا ۹۸% یا ۹۹% افزایش یابد. در پیکربندی نوع-اضافی ۲N (سیستم +سیستم)، جایی که سیستم به طور معمول هر UPS را زیر ۴۰% به کار می­برد، افزایش در بازده­ای تقریبا برابر است با ۴% تا ۸% . افزایش در بازده­ای به معنی کاهش حرارت است و این به معنی تقلیل تجهیزات خنک کننده است. Green Grid پیش­بینی می­کند که وقتی مد از تبدیل-دوگانه به eco تغییر کند، به طور میانگین مقدار PUE تقریبا ۰٫۰۶ بهبود می­یابد.

نوشته ارزیابی بازده­ای سیستم یو پی اس اولین بار در یو پی اس انلاین پدیدار شد.


ن : یو پی اس
ت : 2016-10-01

نوشتن برچسب های کلیدی

سئوکار: نوشتن برچسب های سایت،هنوز هم یکی از مسائل مهم کمپین سئو جهانی می باشد.برچسب با کلمات کلیدی متفاوت است.نکته قابل توجه این است که با وجود این تفاوت،کلمات کلیدی رو می توانید در برچسب ها به کار ببرید.برای این کار نیاری نیست که هرکلمه  تاثیرگذار رو چند بار به کار ببرید.کلمات تاثیر خودشان را یک بار اعمال می کنند و استفاده بیشتر از حد لازم مجاز نمی باشد.تگ ها و برچسب ها رو می توانید چندین بارقید کنید.اما یک مقدار مینیمم برای درج این برچسب ها وجود داردبدین صورت که این کاراکتر های برچسب کمتر از ۱۱۰ عدد نباشد.در واقع به این ترتیب گوگل در انجام کارش موفق تر خواهد بود.

استفاده از url های مناسب برای سئو

بهینه سازی سایت با استفاده از url،.این بخش از مقاله ما،به عنوان بخش اساسی در سئو شناسایی نمیشود.چرا که ساخت یک شناسه اینترنتی بهینه کار مشکلی نیست.به خصوص اگر شما از وردپرس استفاده کرده باشید.بدین ترتیب خودتان می توانید پیوند یکتا رو با علایم دلخواه ویرایش کنید.

توجه داشته باشید که آدرس اینترنتی بهینه هدف گوگل نیست.اما اثر آن بر ایجاد یک ساختار منسجم در سایت و شناسایی بهتر مطالب،در بلند مدت بر سئو چشم گیر می باشد.

معرفی سایت خود به سایت های بزرگ

شاید با دیدن این عنوان به مسئله تبادل لینک فکر کنید.اما موضوع چیز دیگری است می دانید که امروزه توسط گوگل خیلی از سایت های محبوب جهانی و بسیار پربازدید نظیر ویکی پدیا ساخته شده.این گونه سایت های بخشی به عنوان همکاری برای سایرین ایجاد کرده اند.می توانید با تعامل بیشتر با چنین سایت هایی مطالب سایت و لینک سایتتان رو به اشتراک بگذارید

تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه های اجتماعی بر رنک سایت قبلا گوشزد شده.این بخش رو امروزه همه در سایتشان دارند و در اغلب قالب های وردپرس آیکون های شبکه ها پیش بینی شده در غیر این صورت می تونید از افزونه های شبکه اجتماعی استفاده کنید..می توانید از همین امروز فعالیتتون رو در شبکه های معروف شروع کنید.

ایجاد سایت ریسپانسیو

ایجاد سایتی ریسپانسیو و سازگار برای کاربران موبایل و تبلت یکی دیگه از مسائل کلیدیه.بهتره که ا ز چنین قالبی استفاده کنید و اگر قالب شما این قابلیت رو نداره قالب رو تعویض کنید.نمایش نامنظم قالب در موبایل سبب افزایش نرخ خروجی از سایت میشه.

نوشته نکات تاثیرگذار در سئو اولین بار در سئوکار پدیدار شد.


ن : یو پی اس
ت : 2016-10-01

آموزش تولید محتوای مناسب برای سئو

سئوکار: یافتن ایده هایی برای تولید محتوا میتواند سخت و مشکل ساز باشد و بسیاری از افراد در این مرحله به مشکل بر میخورند. برای یافتن محتوایی که بتواند اهداف بهینه سازی برای موتور جستجو را عملی کند باید به چند موضوع برای رسیدن به ایده های خلاقانه دقت کنید اولاً وب سایت را به عنوان قالبی گسترده در نظر بگیرید و سپس راهی برای به نمایش گذاشتن آن قالبها بیابید. محتوا میتواند به شکلهای مختلفی دسته بندی شود و با فکر کردن در مورد سبک نوشتار میتوانید سریعتر ایده هایی برای آن بدست آورید. در اینجا چند دسته که باعث میشوند ایده ها به ذهنتان خطور کند را معرفی میکنم. قطعات آموزشی میتوانند به کاربران شما نشان دهند که کاری را انجام بدهند که قبلا نمیدانستند. چطور شما میتوانید از یک اصل آماری صنعتی استفاده کنید و نکاتی از دیدگاه یک متخصص ارایه نمایید.

تولید محتوای مناسب برای سئو

مثال هایی از ایده هایی برای تولید محتوا

شما میتوانید بر جزئیات زمان گذاشته و مباحثی را که برای متخصصین یا کاربران جذاب می باشد را ارایه نمایید. محتوای فرایندی میتواند نوعی مقاله ی گام به گام باشد که بازدید کننده را از مراحل انجام کار مطلع سازد. محتوای اطلاع رسانی نباید حتما فوق العاده باشد و تنها با قرار دادن صفحه ی فروشگاه یا بیوگرافی تیم اجرایی میتوانید محتوایی برای صفحه ایجاد کنید. اخبار در واقع یک صفحه اطلاع رسانی است که شما را به چیزی که در زمان مشخصی رخ داده است ارجاع میدهد این میتواند اخبار صنعت باشد که شما گزارشش میکنید یا اینکه در مورد شرکت و استخدامها یا کنفرانسهای انجام شده باشد(مانند صفحه اخبار سئو در سایت). تمامی اینها میتوانند به شکلهای متفاوتی عرضه شوند و مطمئنم روش های بسیار دیگری وجود دارند که ما به آن اشاره نکرده ایم. سعی کنید در هنگام تصمیم گیری‫ برای ساخت این لیست کلیدواژه های هدف را در مقابل چشمانتان داشته باشید ترکیبی از عبارتهای مشخص و انواع محتوا میتواند منشا ایده‌های عالی باشد. کار دیگری که میتوانید انجام دهید این است که رقبای خود را بررسی نمایید ببینید که چیزی را جا انداخته اند یا خیر. جستجویی بر واژه های کلیدیانجام داده و رقبای خود را ببینید، سایتهای آنها را رصد کرده و نگاهی به وبلاگها و صفحات پرسش و پاسخ آنها بیندازید در مورد چه چیزهایی نگارش می کنند؟؟ آیا دسته هایی وجود دارند که شما تنها دارنده آن باشید؟ آیا موضوعات مهمی وجود دارد که شما بتوانید ان را گسترش دهید یا پرسشهای بی پاسخی که بتوانید پاسخ دهید؟ همچنین باید رقابت در شبکه های اجتماعی را نیز بررسی نمایید آنها در مورد چه چیزی پست میکنند؟ شاید آنها به بخشی توجه دارند که شما نادیده اش گرفته اید و سوم اینکه همکاران شما که هر روز میبینیدشان میتوانند منبع محتویاتی عالی باشند.
مشتریها گاها از گذاشتن نظراتشان خوشحال میشوند و راه های زیادی برای این راه وجود دارد. داشتن گفت و گویی رو در رو با مشتریهای خود میتواند منجر به یک مطالعه موردی یا گواهی نامه شود تا در سایت خود قرار دهید و تجربه ی خوب مشتریان را نشان دهید. برای موتورهای جستجو این نشانه ی محتوای خوب ومعتبر است. شما میتوانید از مشتریان خود بخواهید تا نظر خود را نسبت به محصولات یا خدماتتان بگویند تا آن را بر سایت خود پست کنید یا اینکه رقابتی تشکیل دهید تا مشتریان در مقابل نظر دادن در مورد محصولات یا خدماتتان جایزه ای دریافت کنند و همچنین کار را تنها منحصر به مشتریانتان نکنید. به عنوان یک سازمان شما شبکه‌ای از افراد را دارید که کار شما با آنها میتواند ‫محتوایی برای شما تهیه کند. با فروشنده های خود تماس بگیرید و در مورد یک مطالعه ی موردی بنویسید تا بر وب سایتتان انتشار یابد. اگر شرکای شما از این موضوع استقبال و آن را تایید نمودند شما میتوانید محتوایی در موردش بنویسید. همچنین شبکه های حرفه ای را نیز نادیده نگیرید زیرا مخاطبین صنعت شما از قرار دادن پستی در وبلاگشان در مورد شما استقبال میکنند. پیدا کردن ایده های تولید محتوا میتواند دشوار باشد ولی به یاد داشته باشید که برای رقبای شما نیز این کار دشوار است و انجام صحیح آن یک برگ برنده در سئو و بهینه سازی سایت می باشد. محتوایی که مینویسید را بررسی کنید نگاهی به کارهای رقبای صنعتتان بیندازید و به مردم اجازه دهید تا محتوایی برای جذب مشتریان بیشتر تولید کنند.

نوشته آموزش تولید محتوای مناسب برای سئو اولین بار در سئوکار پدیدار شد.


ن : یو پی اس
ت : 2016-10-01
جهت اطلاع از کد های قالب و ویــــرایش قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.

نام :
وب :
پیام :
4+2=:
 
(بارگزاري مجدد)